Hello weirdo!

The only place where I can throw everything out without having to worry how in the world I am going to put it in 140 characters perfectly.

Random

"No rest for the wicked."

Misi Gunung

Akmal | Ajiq

Julian.B | Kimmo.S

Tuesday, September 25, 2018, 3:19 PM
'Double Trouble' Trans Full C-Curve (Hari Kesebelas)

Hari Kesebelas

Cuaca : Mendung
Campsite of The Day : Rumah! Hahaha.

Kem POC - puncak Gunung Stong - Resort

Hari terakhir! Cukup 11 hari kami berkampung di dalam hutan. Hari ni keluar untuk jumpa tamadun!

I always have mixed feeling whenever it comes to an end. I’m gonna miss all these. Sleeping under bivy, on the ground. Waking up to the sound of the forest, surrounded by trees and river. Packing rucksacks and dealing with cold trekking clothes. And the best part, you do it with people whom were once a stranger, now become more like a family, closer than ever.

If people were to ask why I love the woods so much, these are all the reasons. The list will be never ending. I might not have enough space to write it all down.

Langit seakan sedih ingin melepaskan kami pergi. Hujan turun dari malam semalam tanpa jemu. Tapi, hidup harus diteruskan. Kami tetap harus bergerak, keluar dan kembali ke realiti. Hutan adalah escapism, realitinya kami, di luar, di hutan konkrit. Tanggungjawab sabar menanti, orang tersayang mungkin tertanya-tanya keadaan kami di sini.

Kami meneruskan perjalanan ke puncak terakhir dalam ekspedisi Trans Full C-Curve, Puncak Gunung Stong. Jam 11 pagi kami bergerak, dan tepat jam 1.48 petang kami sampai ke Puncak Gunung Stong. Allahu... Alhamdulillah. Tak sabar rasanya nak turun!

Panjang betul jodoh dengan Stong. Here for the third time -.-"

Stong pun dah ada tangga guys!

Selesai bergambar, makan tengahari dan bermain dengan tupai (hahaha), dalam pukul 2.30 petang kami turun ke resort. Last time aku buat 4 jam juga la. Mengigil lutut woi! Kali ni aku jalan chill-chill je. Lutut nak kena jaga woi. Nak pakai lama woi! Banyak lagi gunung nak naik ni woi!

Kami berhenti sebentar di sungai untuk mengambil nafas. Laju natang sek sek ni. Aku yang tadi nak jalan chill-chill, terus jadi tak chill brader! Berdesup semua follow pace Abe Kie. Last-last aku dah berada dengan geng barisan hadapan sampai la ke resort. Hahaha. Trek yang aku anti/cuak dulu turned out to be yang paling tak bermasalah. Elok, cantik, lancar je proses turun aku. Wah wah wah! Apa sudah jadi ni? Hahaha.

Kami selamat tiba di resort pada jam 5.30 petang. Pergh! Laju! Turun-turun je terus ternampak kedai runcit resort masih lagi beroperasi. Apa lagi, "Bang! Air gas 5 botol!" Ahahaha. Tipu je, kita beli sebotol je, itu pun pinjam duit Wan Singapore sebab wallet ntah mana ntah aku campak. Hahaha.

Lega! Puas! 11 hari berjalan dengan lancar. Banyak pengalaman, ilmu, kenangan yang kami dapat, kutip dan sematkan dalam jiwa. Menjadi kumpulan pertama menyelusuri trek Full C-Curve adalah kejayaan yang boleh dibanggakan. Berharap ianya tidak hanya sampai di sini, berharap kami semua akan terus dan tetap mendaki selagi punya kudrat dan masih bernyawa.

Hmmm...sorry pakwe, kita dah sado. Hahaha.

All thirteen crack heads XD
From left,
Back : Wan Singapore, Wan JB, Megu, Bang Naz, Amir, Bang Toba, Abe Kie
Front : Izza, Nabila, Atiq, Kak Sal, Ana, Atin

The thing about long hiking trip is, you never thought you can and will survive it. When being strong is the only option you have, you then realize that you can do more and go far than you would ever imagine. ​(Izza Rosli)