Hello weirdo!

The only place where I can throw everything out without having to worry how in the world I am going to put it in 140 characters perfectly.

Random

"No rest for the wicked."

Misi Gunung

Akmal | Ajiq

Julian.B | Kimmo.S

Tuesday, September 25, 2018, 6:42 AM
'Double Trouble' Trans Full C-Curve (Hari Ketujuh)

Hari Ketujuh

Cuaca : Panas Mendung (Pagi) / Hujan (Petang)
Puncak : Seri Murni
Campsite of The Day : Kem Haus (lopak air, 20 pax max)

Kem Singgah (Emergency Campsite) - Puncak Seri Murni - Kem Haus

It’s sunrise! Akhirnya, Tuhan beri rezeki kami lihat matahari terbit dari kawasan campsite. Teriklah seterik-teriknya ya hari ini, Sang Matahari. Kami rindu dengan hangatnya sinaran mentarimu. ​

Hari ni kami mula trekking awal, 10.45 pagi sebab cuaca panas, cantik. Berharap cuaca akan kekal begini sampai la hari yang terakhir. Setelah 45 minit bertarung dengan buluh, kami sampai ke Puncak Seri Murni juga akhirnya. Alhamdulillah. Permatang C all over again guys. 15 peaks to go. Nangis now.

Kita sambung lagi berperang dengan buluh dan tanah lumpur kena pijak gajah. Hari ni Campsite of The Day — Kem Haus! ​

Kami tiba di Kem Haus pada jam 3.22 petang. Perancangan Tuhan tu cantik. Elok je kami siap pasang fly, hujan turun selebat-lebatnya. Rezeki. Lopak air di Kem Haus pun kering. Buntu juga tadi nak cari air di mana. Kami pun cepat-cepat keluarkan segala botol yang ada, tadah air hujan. Alhamdulillah. Sekarang, tunggu redanya hujan sebab air mengalir macam sungai bawah fly ni. Nak bentang ground memang tidak la brader. Jadi, beramai-ramai duduk di bawah fly dengan baju trekking yang basah. Huhuhu. ​

Dan malam ni harus operasi seluar! Seluar longgar hoi! Setiap kali berjalan melurut ya ampunnnn serabutnya. Mujur Ana bawa jarum dan benang. Aku punya boleh pula tertinggal. Heh! ​

Biar la warna benang lain-lain pun. Janji seluar tak longgar dah. Huhuhu. Makan malam kami hari ni memang power.

Masak Lemak Ikan Masin Nenas! Fuh!