Hello weirdo!

The only place where I can throw everything out without having to worry how in the world I am going to put it in 140 characters perfectly.

Random

"No rest for the wicked."

Misi Gunung

Akmal | Ajiq

Julian.B | Kimmo.S

Tuesday, September 25, 2018, 7:09 AM
'Double Trouble' Trans Full C-Curve (Hari Kesepuluh)

Hari Kesepuluh

Cuaca : Mendung
Campsite of The Day : Kem POC (sungai, 20 pax max)

Kem Siam - Puncak Kona - Kem Labu - Puncak Padang Ragut - Kem Kobra* - Kem POC*

Yesterday prolly the longest sleep we had. 10 hours. Hahaha. Ye la sampai campsite pun pukul 4 petang. Hahaha. Cuaca pagi hari ni just nice, tenang, nyaman. Fuh! Kalau hari-hari macam ni kan best. 😌 Harapan. Hahaha. Makan pagi hari ni Nasi Goreng Ikan Tamban. Sedap! Terima kasih tukang masak! ​

For Kassim, with lotsa love XD

Kami gerak awal hari ni, seawal jam 10.13 pagi. Wow! Impressive! Disebabkan perjalanan jauh, makanya semua kena gerak awal. Trek nak ke Kem Kobra tu boleh tahan jauh wooo... Last time pergi sampai pukul 8 malam. Uhuhuhu. Barai.

Kami tiba di Kem Labu pada jam 2.37 petang. Sebelum nak menyampai tu, sesat dulu se-round dua. Hahaha. Dah turun, eh salah jalan, naik balik. Hahahaha.

Perjalanan ke Puncak Padang Ragut pula memang mantap jiwa raga. Berpuluh naik turun pun tak sampai-sampai lagi. Aku berjalan sampai dah tak pakai otak. Main jalan je. Abe Ki cakap jalan, jalan. Abe Ki cakap take 5, stop rehat. Like a machine, I am. Hahaha. ​

Kami tiba di Puncak Padang Ragut pada jam 4.24 petang. Jauh natang puncak yang satu ni. Kalau Puncak Seri Murni permulaan bagi trek Permatang C, Puncak Padang Ragut pula adalah penamat bagi trek Permatang C. Selesai pasang papan tanda, bergambar bersama, kami turun untuk ke destinasi seterusnya, Kem Kobra. Dan yeay! Kita dah settle trek Permatang C, menuju ke trek Jelawang pula! ​

Kali ni guna jalan lain. Tak sampai 3 jam dah sampai ke sungai besar. Kami tiba di Kem Kobra pada jam 6.50 petang. Panjang betul jodoh aku dengan Kem Kobra ni. Tiga kali dah ni. Kali pertama masa Permatang C, kali kedua masa Trans Jelawang, kali ketiga ni ha Trans Full C-Curve. ​

Mulanya nak bermalam di Kem Kobra, tapi atas sebab-sebab tertentu (coughangkercough), kami lajak sikit ke Kem POC. Kami tiba di Campsite of The Day — Kem POC pada jam 7.30 malam. ​

Campsite pun tepi sungai juga. Apa lagi, mandi la woi! Malam tak malam, sejuk tak sejuk, mandi tetap mandi. Hahaha.

Malam terakhir! Esok kami akan keluar dari hutan. Sekejap je dah hari kesepuluh. Rasa macam baru semalam bermalam kat Kem BCA. Huhuhu.

Dinner malam ni Sup Suhun, Ikan Masin dan Sambal Kentang! Sedap! Terima kasih tukang masak! ​

"Aku nak pergi ke bulan jap." (Megu)